handelsbetingelser

Salgs og leverings betingelser

Nordensbatteriservice
Rustkammervej 10
4180 Sorø
Pedersborg
Cvr. 33936087
Telefon nr: 81904326
support@nordensbatteriservice.dk

Nordens Batteriservice er er en fysisk butik hvor man som erhvervskunde og privat kunde kan få renoveret, repareret og speciel lavet batteripakker. Med mange års erfaring inden for batteriproduktion gør vi en dyd ud af at bruge kvalitets materialer, så forbrugeren får det mest sikre og holdbare produkt tilbage.
Udover batteriproduktion, sælger Nordens Batteriservice brugte Nihola el-lad cykler som er opkøbt af Postnord. Derefter gennemgår de en, efter kundens ønske en komplet renovering. Der er lavet aftale med Postnord at de opkøbte cykler ikke må sælges videre i Postnords originale farver. Cylerne bliver serviceret, renoveret og efterset af Nordens Batteriservice´s teknikker. Salg af Cykler sker, ved at kunden har accepteret købet via mail.

Betalingsmidler
1)Hos Nordens Batteriservice tages imod Visa/Dankort, Yourpay og bank overførsel.
2)Alle betalinger er i danske kroner. Alle Priser på vores hjemmeside er inklusive moms.
3)Betalinger foregår direkte i vores butik eller via vores elektroniske faktura som bliver udsted til kunden efter accept af salg af vare. Privatkunder har 8 dages betalingsfrist, med mindre at der er bestilt en special vare hvor produktionen tager længere tid at producere. Her vil betalingsbetingelserne typisk være 14 dage, medmindre andet er aftalt.
4)Kundens batteri bliver afsendt retur, når Nordens batteriservice har registreret betalingen.
5)Kunden har også mulighed for selv at indlevere og afhente batteriet på ovenstående adresse.
6)Ved køb og bestilling af speciel lavet Nihola el-ladcykler, er kunden forpligtet til at betale 20% af betalingen som depositum. Efterfølgende får kunden en faktura på den sidste af betalingen.
7)Der tillægges en fragtpris oven i kundens pris på faktura, for retur forsendelser. alt efter hvilken returforsendelse man har valgt.
Kunden kan vælge returforsendelse til:
Postnord
My pack home 1-5kg. (pakke til privat) ca. 68kr
Pakkeboks (1-5kg) ca. 50kr
Erhvervspakke: 1-5kg, ca. 54kr.
Levering:
1)Vi bruger Postnord som fragtfirma.
2)Har man bestilt en større vare, fx en Nihola El-lad cykel, kan man mod betaling få fragtet sin cykel til sin adresse. Fragten bliver her leveret med Nordens Batteriservice egen chauffør. Fragten er fra startpris 249,-
I Fragtprisen bliver der lagt bro omkostninger og div. Andre udgifter oven i.
Vi levere til Sjælland, Jylland og bro faste øer Pris på fragt aftales på forhånd med kunden.
3)Vi levere Nihola el-lad cykler 14-21 dage, efter køb af cykel.
4)Vi leverer renoveret og repareret batterier 1-3 dage efter kundes forsendelse til Nordens Batteriservice.
Vi henviser til at man skal følge Adr. reglerne i forbindelse med forsendelse af batterier.
En transport af farligt gods kan involvere mange parter, og det er derfor vigtigt at vide hvem der bære ansvaret for hvad.
Vigtigt: uanset transportform bærer afsender det største ansvar. Hvis afsender ikke identificere varen som værende farligt gods, eller ubevidst undlader at opmærke og dokumentere den som sådan, har de efterfølgende aktører ingen chance for at vide, at de skal håndtere pakken som farligt gods. Dette ansvar afspejler sig i det danske politis vejledende bødekatalog for vejtransport, hvor afsender får den største bøde for fejl og mangler.
Afsender:
Afsender har navnlig følgende opgaver

a) Sørg for at finde en papkasse som er tyk og stærk nok til dit batteri.
b) Sørg for at batteriet er pakket forsvarligt ned i kassen, så den ikke ligger løst. c) Mærk papkassen med farsedler og påskrifter (find fareseddel på vores hjemmeside og sæt på kassen)
Fortrydelsesret:
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail., hvor du oplyser, at du fortryder til [Nordens Batteriservice, Rustkammervej 10, tlf. 81904326, mail: Support@nordensbatteriservice.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666&Bil3#Bil3) som sendes til vores mail, support@nordensbatteriservice.dk
men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller til [Rustkammervej 10, 4180 Sorø, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen. Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer

Der gives ikke returret hvis:
1)Varer, som er specielt fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg.
Varer, der er taget specielt hjem til en kunde, er ikke omfattet af denne regel. Dvs. at der er fortrydelsesret. Er der dog bestilt vare/materialer hjem til en kunde, til en speciel opgave hvor kunden fortryder sit køb efterfølgende, hæfter nordens batteriservice ikke af betaling her af. Kunden har derfor ikke fortrydelses ret og må forvente at betaler omkostningerne af materialekøbet.
Se mere på:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvadgælder/markedsfoeringsloven/webshopguide/kundens-fortrydelsesret/
2) fortrydelsesretten bortfalder ved brud på plomberingen på renoverede batterier.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx et materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på support@nordensbatteriservice.dk.
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Vi Henviser til vores garantibetingelser på hjemmesiden Garantien er defineret således:
Vi giver fuld garanti i 2 år på vores batteri modul monteret i dit batteri. Nordensbatteriservice giver kun garanti på dele udskiftet af Nordensbatteriservice. Garantien dækker situationen, hvis dit batteri pludseligt dør, eller hvis batteriet mister mere end 40% af sine ampere indenfor garantiperioden. Det er helt normalt at et batteri mister ca. 5 – 10% af sin kapacitet for hvert år afhængigt af, hvordan dit batteri behandles og hvor meget det er i drift. Bemærk at garantien kun dækker det batterimodul, som vi sætter i dit batteri og de forbindelser, vi har foretaget for at kunne forny batterimodulet.

Garantien dækker følgende: Elektronikfejl på installeret batterimodul (f.eks. hvis batteriet ikke kan lades op eller batteriet er dødt)
Mere end 10% kapacitetstab 0 – 6 måneder efter fakturadato
Mere end 20% kapacitetstab 6 – 12 måneder efter fakturadato
Mere end 30% kapacitetstab 12 – 18 måneder efter fakturadato
Mere end 40% kapacitetstab 18 – 24 måneder efter fakturadato
Kapacitet måles som antal watt timer dvs. (Wh.) som batteriet er født med. Et 36V 10,4Ah batteri har f.eks. 385 Wh kapacitet. Kapaciteten kan udmåles i vores prøvestand.
Garantien forudsætter: at batteriet oplades minimum hver 2. måned (1 times opladning)
at batterikassen ikke udsættes for hårde stød (batteri tabt, udsat for hærværk, eller på anden måde er ødelagt)
at vand ikke er trængt ind i batteriet (nogle batterikasser er ikke helt vandtætte vand kan trænge ind når det regner meget)
at batteriet ikke er forsøgt åbnet af andre end NordensBatteriService

Reklamation: Brugte Nihola El-Lad cykler:
Kunden har mulighed for at købe forskellige typer af vores el-ladcykler.
Den ene type er, er en total renoveret cykel, hvor der er 2 års reklamations ret på. Alle dele som bliver udskiftet til nye, er der reklamations ret på.
Andre muligheder for køb af brugt Nihola el-lad cykel, aftales med kunden på skrift. Købes en Nihola elcykel eller dele heraf, som ikke er udskiftet med nye dele, bliver cyklen købt som beset og der vil derfor ikke være nogle reklamations ret på dem.

Oplysninger om klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til center for klageløsning, nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til center for klageløsning via www.forbrug.dk

Eu-kommisionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@nordensbatteriservice.dk

Persondatapolitik Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Nordens batteriservice. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Oplysninger vi indsamler Nordens batteriservice indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: – Besøger vores hjemmeside -indsender bestillingssedler Behandlingsgrundlag og formål Dine almindelige kontakt oplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leverings bekræftelse. Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 5år efter, at du har modtaget din vare eller ydelse.
Dine rettigheder Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende: • At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata • At få slettet persondata Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse support@nordensbatteriservice.dk.

Nordens Batteriservice tager forbehold for udsolgte varer, mellemsalg, tekniske fejl, pris – og korrekturfejl, typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverancer fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre

Miljø-håndtering:

Grundet strammet lovgivning vedr. miljø, batterier og især lithium batterier, har vi set os nødsaget til at pålægge et miljøtillæg ved fakturering af salg, service og ydelser gældende fra d. 01/04-2020 på 149kr per. total renoveret batteri. 


Begrundelsen for miljøtillægget:
• Alle batterier skal bortskaffes som farligt affald, hvilket koster ekstra i forhold til tidligere hvor de kunne
bortskaffes som dagrenovation.
• Der er miljøgebyr, -tillæg, -afgift på næsten alt hvad NBS køber af midler, varer og ydelser.
• NBS betaler for miljømæssig korrekt bortskaffelse af gamle Lithium batterier inkl. Korrekt opbevaring og håndtering.