Opgaver vi har udført

Citybike med krankmotor

Her eksempel på en Citybike med 7 Nexus gear der får en krankmotor påbygget.
 
Alle cykler kan ombygges til el drift.
 
Resultatet er ofte bedre end en standard elcykel. Udgangspunktet, dvs. din cykel er ofte i langt højere kvalitet end selve “cyklen” i en standard elcykel. Du kan vælge batteri der passer dit behov.
 
Motorens kraft udfoldelse kan justeres så den passer dig. Krankmotor er det dyreste koncept, og har mange tilhængere. Der er et særligt krav til “donorcyklen”, den skal have fælg eller skivebremse på begge hjul. Bremsen i bagnavet kan ikke bruges i kombination med krankmotor da der er friløb.
 
Nordensbatteriservice bygger krankmotor på og der medfølger software med til PC så man selv kan justere motoren efter hvor meget moment den skal yde. Priserne ligger mellem kr. 7.500 – 8.500 alt efter batteristørrelse pris er inkl. moms færdig bygget og klar til drift

3 hjulet 2 personers cykel

Nordensbatteriservice bygger alle typer cykler om til elcykler, City bikes, Cargo bikes mm.
 
Her en lidt speciel opgave, en 2 personers cykel som Næstved kommune anvender i plejecentrer i kommunen.
 
Cykelen er født uden elmotor, men med sine 100 kg egenvægt og ofte en passagerer som ikke træder så meget , så taler vi om en tung cykel.

X-Zite ebike fra Thansen.

Svigermors Elcykel batteri fra Thansen, var blevet lidt træt, og kørte på sine sidste dage med ikke meget mere end 7-8 km pr opladning,,,, Det måtte der jo gøres noget ved.
 
Nordensbatteriservice måtte igen træde i karakter og redde dagen med en reparation af elcykel batteriet til X-Zite elcyklen fra Thansen.
 
Vi udskiftede det gamle elcykel batteri med et bedre og nyere Lithium Ion kvalitets elcykel batteri. Det gamle elcykel batteri var så brugt at kassen var begyndt at udvide sig. Efter at have åbnet batteri kassen forstod jeg hvorfor -cellerne var nok kommet lidt i julestemning før tid, for taget på i tykkelse, det havde de i hvert fald, så meget at da bare den første skrue blev løsenet var trykket for stort til at de andre skruer kunne klare trykket, resultatet var 3 ødelagte gevind.
 
Nå men de nye celler kom i og efter at have lavet diverse små reparationer på selve kassen kunne det hele samles igen.
 
Her ca. 3 uger efter, snakker svigermor stadig om hvor meget bedre hendes Thansen ebike kører efter Vi har haft fat i det, det gamle batteri var på 6,8 Ah, det nye er på 13 Ah, så rækkevidde er betydeligt forøget.
 
Her er lidt billeder af hvor slemt tilredt det gamle batteri var. Det får en til at tænke hvor farligt det faktisk kan være med så gamle celler, på billederne ses det tydeligt at de er tæt på at give efter.

Eksempel på Bilka Puch Elcykel batteri fornyelse.

Claus fra Slagelse ejer en Puch elcykel fra Bilka Elcykel batteriet på denne Bilka elcykel er et typisk 36 Li-ion volt batteri med en kapacitet på 6,6 ah. Claus havde over en periode iagttaget at elcyklens rækkevidde var blevet mindre og mindre. Claus troede først det var et elcykel batteri ladeproblem da laderen ikke kunne lade op så den røde lampe slukkede og den grønne tændte. Claus rettede derfor sin mistanke mod elcykel batteri laderen, Claus lånte en identisk lader fra en ven med samme cykel og kunne konstatere at laderen var ok. Et nyt 36 volt batteri til en Puch elcykel koster kr. 2.995,00. Claus kontaktede Nordensbatteriservice og kunne på vor hjemmeside se, at et 7,8 Ah elcykel batteri koster kr. 1.900,00. Claus tager kontakt til Nordensbatteriservice.dk og afleverer batteriet hvor batteriet bliver åbnet og får installeret nye Lithium-Ion celler. Det viste sig at der var plads til flere celler end originalt, der blev plads til i alt 7,8 ah til kr. 1.900,00.
 
Konklussion: Nordensbatteriservice.dk kunne forny cellerne i et Elcykel batteri fra Bilka, og endda bygge ekstra 30% kapacitet til en pris der var langt lavere end et elcykel batteri fra Bilka.

SCO Elcykel Batterirenovering historie

Kate fra Næstved har købt sig en fin ældre SCO elcykel. Batteriet var på 24 volt med 5,6 Ah kapacitet. I dagens målestok er ikke et særligt stort batteri men selve batteri kassen er ret stor. Det var mulig at få plads til hele 10,4 Ah element i SCO batterikassen. Det er et godt eksempel på hvordan en ældre men velfungerende elcykel fik nyt liv med moderne batteri pakke og få en rækkevidde som aldrig før.
 
Med Nordensbatteriservice.dk batteri fornyelse kan Kate se frem til masser af effekt på batteriet. Det nye SCO elcykel batteri kostede kr. 1.850,- med moms, det er under halv pris og der ydes 2års garanti.

Kalkhoff Elcykel Batteri

Nordensbatteriservice fik udfordringen med at sætte moderne batteripakke i en Kalkhoff elcykel batteri kasse. Batterirenoveringen var blevet afvist på andre værksteder, men Nordensbatteriservice lader aldrig en kunde i stikken med et defekt elcykel batteri. Batteriet adskiller sig fra de mest almindelige elcykel batterier ved at det er 2 delt, dvs. 2 x 12 volt som bliver opladt hver for sig. Der skulle derfor arbejdes lidt kreativt så kunde stadig kunne bruge sin gamle lader, og undgå ekstra omkostninger.
 
Kunden var mere end glad, da et Kalkhoff elcykel batteri ved cykelhandleren koster ca.  kr. 7.500,00 mens en renovering hos Nordensbatteriservice med nye celler og ny styring koster kr. 2.200 for 24 volt og 13 AH.
 
Her det gamle Kalkhoff elcykel batteri og den nye batteripakke fra Nordensbatteriservice ved siden af hinanden

Ambrogio plæneklipper batterifornyelse.

Kundetilbagemeldingen lyder således:
 
René Unold
2017-04-20 at 20:51Jeg skulle bruge et frisk batteri til min Ambrogio 200, men syntes at det er spild af penge og resourcer. Jeg besluttede derfor at kontakte Nordensbatteriservice.dk, de havde ikke prøvet det før, men var friske på at forsøge, de kunne jo skifte elementer på stort set alt.
Det virker upåklageligt, nu kører den igen over 3 timer på en opladning, og prisen var under det halve af hvad et nyt batteri koster.
Jeg har sparet penge, sparet lidt på resurserne, fået friske batterier på min plæneklipper.
Tak for hjælpen til Nordensbatteriservice.
 
Læs her om Rene´s batteri renovering.
 
Plæneklipper batterier egner sig fint til at få skiftet cellerne alene og genbruge batteri kassen.
Der er virkelig noget at spare.
 
Hos Nordensbatteriservice betaler man kr. 1.600,00 for nyeste Lithium Ion Panasonic celler, istedet for kr. 2.800 til kr. 3.000, som er normalprisen hvis man køber et batteri hos sin plæneklipper forhandler.
 
Du sparer kr. 1.200,00 !!.
På billederne ses et Ambrogiobatteri L50 og L200, batteri, som bruges i andre typer
Robot-plæneklippere.
Generelt gælder det at Nordensbatteriservice kan skifte celler i alle typer Plæneklipper batterier Lithium Ion og NI-MH batterier.
 
Her et par måneder efter har vi fået en tilbagemelding fra en kunde der fik sit plæneklipper batteri fornyet.